Dent-A-Lux Fogászat Kecskemét Dent-A-Lux Fogászat Kecskemét
Fogászat,
Fogszakorvosi rendelő
Hírek, érdekességek

Cirkon - Kinek ajánlható (2. rész)

Cirkon - Kinek ajánlható

Legutóbb ott hagytuk abba: a 2008-2009-es gazdasági válság idején megemelkedett aranyár miatt létrejött a prémium fogpótlások új generációja: a cirkon-kerámia. Az ebből készített megoldások a sárga nemesfém tartalmúaknál lényegesen olcsóbbak, de ugyanolyan szövetbarátok és nem allergizálnak. Azonban van egy „bibi”, amit sokan nem tudnak… Ami a fogpótlás idő előtti cseréjét okozhatja, ezt pedig a páciens pénztárcája bánhatja. Tudományos vizsgálatok szerint a legmodernebb cirkonból készített megoldásoknál a fog-fogpótlás közti rés: 50-100 µm!*,** Az alászuvasodásért felelős baktériumok mérete pedig: 1-1.5 µm. Vagyis. A résbe, ami a cirkonból készített fogpótlás és a fog között van, az aláromlást és a fogpótlás idő előtti cseréjét okozó kórokozók 50-100-szor férnek bele! Ez pedig mindazoknak, akik nem csak szép, de tartós fogpótlást szeretnének a pénzükért, mindenképpen megfontolandó. Akkor kinek ajánlható a cirkonból készült fogpótlás? A következő részben erre fogunk válaszolni… folytatjuk.

Ha cikk elnyerte a tetszését és úgy gondolja, másnak is hasznos lehet, kérjük ossza meg. Köszönjük!

*https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25274041, **https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4762301/