Dent-A-Lux Fogászat Kecskemét Dent-A-Lux Fogászat Kecskemét
Fogászat,
Fogszakorvosi rendelő
Hírek, érdekességek

Cirkon - Kinek ajánlható (3. rész)

Cirkon - Mi az?

A cirkon fogpótlásokról írt cikksorozatunból megtudhattuk, milyen kapcsolatban állt a 2008-2009-es gazdasági válsággal és azt, hogy a cirkon jó választás-e azoknak, akik nem csak szép, de tartós megoldást is szeretnének a pénzükért. Mivel a tudományos vizsgálatok azt mutatják, hogy a cirkonból készített fogpótlásoknak önmagukban nincsen olyan pontos illeszkedése, ami ki tudná zárni az alászuvasodást okozó baktériumokat. Ez pedig a fogpótlás alatti fog romlását, következményesen a fogpótlás idő előtti cseréjének szükségességét okozhatja. Akkor kinek ajánlható a cirkonból készített fogpótlás? Az itthon, főként olcsóbb áruk miatt elterjedt tipusokat, mivel ún. lágy cirkon-technológiával készülnek (ez önmagában 20 %-os térfogatváltozással jár!) mindenkinek a belátására bízzuk, hogy a már ismertetett illeszkedési probléma miatt szabad-e választani. A drágább, idehaza kb. 100.000,- Ft/db-tól elérhető gépi megmunkálású, kemény cirkon-technológiával készített fogpótlás -megfelelően alkalmazva- jó választás lehet. Bár ezeknek sincsen tökéletes illeszkedése, ma már léteznek olyan ragasztási technikák és anyagok, amikkel ezeket a cirkon fogpótlásokat rögzítve akár 15-20 évig tartós és szép megoldást kaphatunk. Nálunk, a Dent-A-Lux Fogszakorvosi Rendelőben kizárólag ilyeneket készítünk.

Ha cikk elnyerte a tetszését és úgy gondolja, másnak is hasznos lehet, kérjük ossza meg. Köszönjük!